Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Administratör till Uppsala konstmuseum

Diarienr:
KTN-2024-00549
Arbetsplats:
Uppsala konstmuseum
Förvaltning:
Kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Är du en strukturerad och driven administratör med naturlig känsla för service och bemötande? Vill du ha varierande arbetsdagar med många sociala kontakter och stor möjlighet att utveckla dina ansvarsområden? Då är du kanske den vi söker till tjänsten som administratör på Uppsala konstmuseum.

Uppsala konstmuseum är ett museum och en utställningsplats för modern och samtida konst. Museets samlingar och utställningar har ett fokus på konst från slutet av 1800-talet fram till idag. Här visas nationella och internationella konstnärer och det finns ett särskilt ansvar att bevaka konsten i kommunen och regionen Uppsala. Konstmuseet är en plats för människor att möta konst. Det är en plattform där viljan att undersöka, gestalta och förändra ges utrymme. Uppsala konstmuseum vill bidra till utveckling och växande. Vi vill vara till för många!

Här kan du läsa mer om Uppsala konstmuseum.

Ditt uppdrag

Som administratör på konstmuseet har du en bred roll och arbetar parallellt med många varierande arbetsuppgifter, inom främst ekonomi- och personaladministration. Du har hand om hela kedjan från inregistrering till utbetalning av löner och fakturor samt administration kring anställning av nya medarbetare. Du säkerställer att de ekonomiska och administrativa arbetsprocesserna är effektiva och kvalitetssäkra samt bidrar till att utveckla och implementera hållbara rutiner inom ditt arbetsområde. Du har kontakt med kommunens HR- och ekonomiavdelningar och får också ett stort stöd från dem. Tjänsten kan till viss del anpassas till din kompetens och erfarenhet och utökas med exempelvis museivärdskap.

I arbetet ingår:

  • löne- och personaladministration
  • fakturahantering
  • bokningar av resor, konferenser och liknande
  • schemaläggning
  • övriga kontorsuppgifter, såsom inköp, beställningar och hantering av passerkort.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomiadministration eller kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Har du högskoleutbildning inom humaniora ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha flera års dokumenterad relevant arbetslivserfarenhet för uppdraget och vara van att tolka och tillämpa regelverk kopplat till arbetstids- och lönefrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lönesystemet Heroma och ekonomisystemen Hypergene och Unit4. Arbetet kräver att du har kunskap om arbetstids- och lönefrågor, goda it-kunskaper och goda kunskaper i olika it-system, såsom Microsoft 365. Du behöver även ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Då stor del av arbetet sker självständigt ser vi gärna att du är strukturerad och bra på att planera ditt arbete. Vidare är du flexibel i ditt förhållningssätt och har förmåga att anpassa ditt sätt att kommunicera. Vi tror att du är lösningsfokuserad och trivs i en stödfunktion där du samverkar med flera olika aktörer, både internt och externt. Jobbet passar dig som  är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Daniel Werkmäster, enhetschef, 018-727 24 79.

Facklig företrädare: Vision, Denise Fjellner, 018-727 88 36.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen. Förvaltningen består av sex avdelningar. Två avdelningar är kanslier som arbetar på direkt uppdrag av förvaltningens ledning samt handlägger ärenden åt kulturnämnden respektive idrotts- och fritidsnämnden. De två kanslierna ansvarar för den strategiska planeringen inom kulturnämndens och idrotts- och fritidsnämndens ansvarsområden samt bereder nämndärenden. Kanslierna handlägger också stöd och stipendier till det fria kulturlivet, studieförbund, idrottssektorn och föreningslivet i Uppsala kommun samt leder större projekt. Fyra av förvaltningens avdelningar ansvarar huvudsakligen för kulturnämndens egenregiverksamhet: Bibliotek Uppsala, Fritid Uppsala, Uppsala konst och kulturarv samt Uppsala kulturskola.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet