Tullgarnsbron tills vidare avstängd

Efter tekniska problem vid stängning behöver Tullgarnsbron stängas av. All trafik leds tills vidare om till Kungsängsbron och Islandsbron. Det finns i nuläget ingen prognos för när felet kan vara åtgärdat.

Under fredag kväll uppstod tekniska problem vid stängning av Tullgarnsbron. Efter felsökning så bestämdes det att bron tills vidare stängs av. Trafiken leds om via de två närmast intilliggande broarna, Kungsängsbron och Islandsbron.

Uppsala kommun är i kontakt med Peab som är entreprenör av bron. De har nu startat en utredning av händelsen.

Tidigare problem med Vindbron vid Ultuna åtgärdat

Under lördagens förmiddag uppstod problem med att fjärrstyra Vindbron. Medarbetare från kommunen har åtgärdat felet som var kopplat till en givare. Bron fungerar som vanligt igen.