Här kan du beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och inkomstintyg från Uppsala kommun.
-
Beställ intyg i Supportportalen
Du som är medarbetare i Uppsala kommun beställer intyg i Supportportalen .
För att kunna använda Supportportalen behöver du vara inloggad på kommunens nätverk.
Om du inte har tillgång till kommunens nätverk kan du ändå nå Supportportalen genom att gå in på adressen supportportalen.uppsala.se . Det kan du göra från valfri mobil eller dator, till exempel din privata mobil. Då behöver du godkänna flerfaktorsinloggning med appen Microsoft Authenticator eller sms.
Extern åtkomst till Supportportalen
Medarbetare som ännu inte har ett användarkonto i Uppsala kommun kan logga in i Supportportalen med e-legitimation på en särskild webbadress.
Logga in med e-legitimation i Supportportalen -
Beställ intyg genom Kontaktcenter
Du som tidigare varit anställd i Uppsala kommun beställer intyg genom Uppsala kommuns kontaktcenter.
Telefon: 018-727 00 00
E-post: uppsala.kommun@uppsala.seOm du mejlar din beställning är det viktigt att du anger:
- namn
- personnummer
- vad du ska använda intyget till
- eventuell period intyget ska avse (till exempel vid intyg till A-kassa).