Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Kundansvarig till Uppsala Bostadsförmedling

Diarienr:
UBAB-2024-00378
Arbetsplats:
Uppsala Bostadsförmedling
Förvaltning:
Kommunala bolag
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Har du erfarenhet av arbete som Key account manager, processledare, rådgivare eller liknande? Är du intresserad av att arbeta med kundvårdsarbete och driva, leda och utveckla processer internt för att utveckla tjänster och samarbeten? Då kan det här vara jobbet för dig!

Uppsala Bostadsförmedling förmedlar hyresrätter från privata och kommunala hyresvärdar i en av Sveriges snabbast växande regioner. Du hittar oss i nya och moderna lokaler precis intill centralstationen i Uppsala. Vårt uppdrag är sedan starten i juni 2016 att förmedla hyresrätter från privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen genom en digital och modern förmedlingstjänst. Idag samarbetar vi med över 50 hyresvärdar och har förmedlat över 50 000 bostäder i regionen. Genom god service, enkelhet och tillgänglighet skapar vi förtroende. Nöjda kunder, effektivt arbetssätt och att ha en attraktiv arbetsplats är våra viktigaste mål.

Här kan du läsa mer om Uppsala bostadsförmedling

Ditt uppdrag

Som kundansvarig kommer du att arbeta med införsäljning och nykundsbearbetning gentemot hyresvärdar i Uppsalaregionen. Ett proaktivt kundvårdsarbete som stärker samarbetet med befintliga hyresvärdar mot långsiktiga kundrelationer och mål. Du förväntas driva, leda och utveckla processer internt för att utveckla tjänster och samarbeten. I tjänsten ingår även ett nära samarbete med gruppchefer, förmedlare och kundservicemedarbetare samt med övriga avdelningar för att utveckla kundrelationerna.

Du kommer även att:

  • tillsammans med kollegor på marknad och kommunikation delta i arbetet med löpande kommunikations- och marknadsinsatser mot hyresvärdar
  • omvärldsbevaka bostadsmarknaden för att identifiera utmaningar och nya affärsmöjligheter för bostadsförmedlingen
  • identifiera utmaningar, genomföra utredningar och ta fram beslutsunderlag
  • driva frågor kopplade till vårt uppdrag att säkerställa en effektiv hyresrättsmarknad.

Tjänsten kan vid enstaka tillfällen innebära resor och arbetstid utanför kontorstid för att skapa relationer med hyresvärdar men även i vårt samarbete med Boplats Syd.

Din bakgrund

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom försäljning och marknadsföring eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i rollen behöver du ha minst 2 års erfarenhet av arbete som exempelvis Key account manager, processledare, rådgivare eller annan roll som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av systematiskt kundrelationsarbete och har samlat på dig metoder och verktyg som kan användas för att utveckla och följa upp insatser inom området. Du behöver även ha erfarenhet av att driva, leda och utveckla processer internt för att utveckla tjänster och samarbeten. Har du erfarenhet av att arbeta i CRM-system eller liknande system ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vidare tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Jobbet passar dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Dessutom är du bra på att påverka, övertyga och förhandla.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Roger Wiiand, chef kundservice och förmedling, 018-727 13 00
Tala Raha, kommunikationschef, 018-727 13 23.

Facklig företrädare: Vision: 0771-44 00 00.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Mer information om vår organisation hittar du på bostad.uppsala.se

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet