Kungörelser

Offentliga rösträkningar för EU-val och Uppsala kommuns folkomröstning

Uppsamlingsräkning onsdag 12 juni

Valnämnden gör uppsamlingsräkningen av röster till valet till Europaparlamentet, även kallat EU-valet, och folkomröstningen i Uppsala kommun. Då räknas bland annat de förtids- och utlandsröster som inte hann fram till någon vallokal under valdagen.

• När: onsdag 12 juni från 10.00
  • Var: Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan 10, i sal B154 (Skrivsal B)

Sluträkning av folkomröstning 11 juni, 13 juni, 14 juni

Valnämnden gör sluträkningen av Uppsala kommuns folkomröstning. Då bedöms och räknas alla röster samlat och valnämnden fastställer resultatet i folkomröstningen.

• När: tisdag 11 juni 09.00–16.30, torsdag 13 juni 08.00–16.30, fredag 14 juni 08.00–16.30 (tiderna kan ändras, räkningen kan ta både längre och kortare tid än beräknat)
  • Var: Ekonomikum, Kyrkogårdsgatan 10, i sal B153

Rösträkningarna är offentliga och du är välkommen att ta del av dem.

Kontakta valnämnden

E-post: valnamnden@uppsala.se