Medborgardialog om Uppsala Resecentrum

Torsdag 5 oktober är Uppsala kommun och polisen på Resecentrum hela dagen för att lyssna och svara på dina frågor, i samband med en medborgardialog om Resecentrum. Det finns också möjlighet att svara digitalt på frågorna i medborgardialogen.

Polis samtalar med kvinna vid Resecentrum

Ge din syn på vad som kan förbättras och bidra till den trygga miljön på Resecentrum. Du får träffa representanter från kommunen, polisen, Region Uppsala och Jernhusen.

När och var: 5 oktober 9.00-17.00 på Resecentrum i Uppsala.

Medborgardialogen genomförs även digitalt via en enkät 28 september–12 oktober.

Svara på enkäten om trygghet på Uppsala Resecentrum 2023

Dialogen är en del av det medborgarlöfte som kommunen och polisen har för Resecentrum. Resultatet från undersökningen blir ett viktigt bidrag till kommunens och polisens fortsatta arbete vid platsen.

Läs mer om dialogen och medborgarlöftet