Kommunen på plats under Almedalsveckan 25–27 juni

För att hålla takten i Uppsalas utveckling och samtidigt nå våra högt uppsatta klimatmål, behöver vi även framåt samarbeta med parter som vill fortsätta bidra till Uppsalas utveckling. Målet med närvaron under årets Almedalsvecka är att på en effektiv arena möta intressenter som kan bidra till den hållbara tillväxten.

Vy över Visby

– Almedalen är en kompakt och effektiv arena, där vi har möjlighet att möta många intressenter på kort tid. Dagarna är också viktiga kunskapsdagar, där vi både deltar i olika paneler och seminarier samt arrangerar tre olika seminarier själva, säger Charlotte Skott, näringslivsdirektör, Uppsala kommun.

Jag vill läsa mer om Uppsala kommun och seminarierna i Almedalen.

För mer information