Renoveringen av Fyrishovs 50-metersbassäng påbörjad

50-metersbassängen i Fyrishov är stängd efter ett läckage. Utredningsarbetet är nu klart och renoveringen av bassängen har börjat.

Kommunens mål är att åter kunna öppna bassängen till höstterminen den 2 september, men det är en mycket snäv tidplan.

Det är ett komplext arbete med att ersätta det trasiga röret under bassängen. I samband med reparationen kommer bassängen även bland annat att slipas och målas.

Kommunen har dialog med berörda föreningar för att elitverksamhet och simskolor ska hitta ersättningstider i andra anläggningar under sommaren.

För mer information