Slutlig antagning till gymnasiet är klar

Idag publiceras resultaten av 2024 års slutliga antagning till gymnasieskolan som handläggs av Antagning gymnasieskola i Uppsala. I år har cirka 5 000 ungdomar sökt till gymnasiet.

Fem glada ungdomar utomhus på sommaren

Nu kan du som sökt en gymnasieutbildning se din slutliga antagning till gymnasiet genom att logga in på gymnasievalet.uppsala.se .

Antagningsstatistiken hittar du på:

Antagning till gymnasiet – Uppsala kommun

Svara på din antagning senast 10 juli

Kom ihåg att du ska svara på ditt antagningsbesked senast 10 juli. Det gäller även dig som har kommit in på ditt förstahandsval.

Svara på antagningsbeskedet genom att logga in på din ansökningssida på gymnasievalet.uppsala.se

Klicka på länken Svara.

Reservantagning

I mitten av juli görs reservantagning 1. Därefter kan du som valde att stå som reserv till högre val se om du fått någon ny antagning. Detta antagningsbesked ska inte besvaras.

Mer information:

Antagning till gymnasiet och tidplanen för gymnasievalet