Stöd till simträning i andra kommuner

Föreningar får möjlighet att boka simanläggningar i närliggande kommuner efter ett beslut i idrott- och fritidsnämndens arbetsutskott.

50-metersbassängen i Fyrishov är stängd efter det tidigare läckaget och beräknas öppna först efter sommaren. I går, 4 juni, beslutade idrott- och fritidsnämndens arbetsutskott att föreningar med elitverksamhet och simskolor får möjlighet att boka andra simanläggningar i närliggande kommuner under sommaren.

Kommunen kommer även att stå för vissa extra kostnader som uppkommer till följd av ombokningar. Nära dialog förs mellan kommunen och berörda föreningar för att hitta så bra lösningar som möjligt.

Fyrishov öppnar tidigare

Fyrishov justerar samtidigt öppettiderna – från 6 juni öppnar hela badet 7.30 alla dagar. En nyhet är att äventyrsbadet startar med avkopplande och lugn musik fram till klockan 9.00.

För mer information