Hjälp oss bli bättre på att möta unga vuxna med funktionsnedsättning

Välkommen på öppet dialogmöte 22 maj om övergången från barn till ung vuxen.

Person som sitter i rullstol får håret flätat.

Uppsala kommun vill att övergången från barn till ung vuxen ska vara förutsägbar och trygg för dig som är i behov av stöd till följd av en funktionsnedsättning.

På mötet 22 maj kommer biståndshandläggare från vård- och omsorgsförvaltningen att berätta  om verksamheten och våra insatser samt annat stöd som finns att få i samhället. Vi svarar gärna på frågor och vill höra vad ni har för tankar.

Mötet vänder sig till dig som är barn eller ung vuxen, dina anhöriga och andra i ditt nätverk som kan vara intresserade av att delta.

Tid och plats

22 maj
Stadshuset, kommunfullmäktigesalen

Använder du rullstol? Kom gärna lite tidigare till mötet så hjälper vi dig in i salen.

Har du frågor?

Mejla utvecklingsledare Malin Hed

eller ring till Kontaktcenter på telefonnummer 018-727 00 00.