Möten och handlingar
Namngivningsnämnden sammanträder 16.00 om det inte står något annat i kallelsen. Läs kallelse, handlingar och protokoll genom att klicka på länken för respektive möte. Ärenden som innehåller sekretessbelagda uppgifter, personuppgifter eller andra känsliga uppgifter publiceras inte på uppsala.se. Kontakta namngivningsnämnden om du vill ta del av handlingar eller protokoll som inte finns på webben. Sammanträdena är öppna för allmänheten.
Vad vi gör
Vår uppgift är att besluta om namngivning på kvarter, gator, vägar, torg och parker. Innan vi tar beslut lyssnar vi på representanter för bland annat post och taxi.
Dokument
Styrdokument
-
Verksamhetsplan och budget för namngivningsnämnden
Verksamhetsplanen beskriver hur nämnden ska förverkliga kommunfullmäktiges övergripande styrdokument Mål och budget.
-
Internkontrollplan för namngivningsnämnden
Internkontrollplanen beskriver vad som behöver göras utifrån prioriterade risker som framkommit i riskanalyser. Internkontrollplanen innehåller också två obligatoriska kontrollmoment som identifierats i kommunstyrelsens övergripande riskanalys.
-
Delegations- och arbetsordning för namngivningsnämnden
Delegations- och arbetsordning för namngivningsnämnden.
-
Riktlinjer för namngivningsnämndens verksamhets- och ansvarsområde
Namngivningsnämnden har, enligt kommunens reglemente, ansvar för namngivning av kvarter, gator, vägar, bostadsområden, broar, torg, parker och övriga allmänna platser.
Stödjande förvaltning
Förtroendevalda i namngivningsnämnden
Namngivningsnämnden har 13 ledamöter och 5 ersättare. Visa alla förtroendevalda
-
Ylva Larsdotter (V)
ordförande -
Anna-Karin Westerlund (M)
vice ordförande
Kontakta namngivningsnämnden
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar de tjänstemän som stödjer namngivningsnämndens arbete.
Uppsala kommun
UPK 5110
Box 1023
751 40 Uppsala