Granskning Uppföljning av revisionsrapporter 2016-2017

Dokument

Granskning Uppföljning av revisionsrapporter 2016-2017

PDF, 21 MB | Lyssna

Uppsalas kommuns revisorer har genomfört en uppföljning av ett antal granskningar. Utifrån genomförd uppföljning är vår sammanfattande bedömning att kommunen övergripande har arbetat aktivt med de rekommendationer som lämnades i samband med tidigare granskningar. Det förefaller dock finnas mer att göra för att säkerställa att ändamålsenliga åtgärder vidtagits utifrån varje rekommendation. De granskningar som ingått i uppföljningen är: - Granskning av kommunens tillsyn över fristående skolor (2016), Granskning av grundskolans ledningsfunktion (2016) - Granskning av uppföljningsrutiner vid myndighetsbeslut inom LSS (2016) - Granskning av biståndshandläggning inom äldreomsorgen (2016) - Granskning av arbetet mot kränkande behandling och diskriminering i grundskolan (2017) - Granskning av kontroll och uppföljning av privata utförare — omsorgsnämnden (2017) - Granskning av kontroll och uppföljning av privata utförare — äldrenämnden (2017) - Granskning av arvoden och ersättningar till förtroendevalda (2018)

De granskningar som ingått i uppföljningen är:
  • Granskning av kommunens tillsyn över fristående skolor (2016),
  • Granskning av grundskolans ledningsfunktion (2016)
  • Granskning av uppföljningsrutiner vid myndighetsbeslut inom LSS (2016)
  • Granskning av biståndshandläggning inom äldreomsorgen (2016)
  • Granskning av arbetet mot kränkande behandling och diskriminering i grundskolan (2017)
  • Granskning av kontroll och uppföljning av privata utförare — omsorgsnämnden (2017)
  • Granskning av kontroll och uppföljning av privata utförare — äldrenämnden (2017)
  • Granskning av arvoden och ersättningar till förtroendevalda (2018)