På Konsument Uppsala kan du som bor i Uppsala få kostnadsfri upplysning och rådgivning i konsumentärenden.
Du kan vända dig till konsumentrådgivningen när du
- vill ha råd före köp
- vill göra miljö- och klimatsmarta val
- har frågor om telefoner och abonnemang
- ska skriva avtal med en hantverkare
- har frågor om bilköp och bilreparationer
- är missnöjd med en vara du har köpt
- vill ha hjälp att kontakta företag vid en reklamation
- vill ha stöd när du ska anmäla något till Allmänna Reklamationsnämnden.
Konsumentrådgivningen erbjuder också föreläsningar och gruppdiskussioner om konsumenträtt och ekonomi.
Pröva ett ärende i lokala konsumentrådet
Lokala konsumentrådet är ett samarbete mellan den lokala konsumentverksamheten och handeln. Rådet prövar tvister mellan konsumenter och företag i Uppsala kommun. Att pröva ett ärende i konsumentrådet är kostnadsfritt.
Kontakta Konsument Uppsala för att komma i kontakt med konsumentrådet.
Kontakta Konsument Uppsala, konsumentrådgivningen
Besökstider
Konsument Uppsala har begränsade öppettider för drop in-besök från och med måndag 28 oktober.
Tisdagar 13.00-16.00
Onsdagar 9.00-12.00
Telefonrådgivning
Vi nås som bäst måndag–fredag 9.00–16.30. Om vi inte svarar kan du lämna ett meddelande så ringer vi upp så snart vi kan.