Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Registrator

Diarienr:
KSN-2024-02182
Arbetsplats:
Enhet registratur
Förvaltning:
Kommunledningskontoret
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Nu söker vi nya medarbetare till enheten registratur! Är du en registrator som brinner för ditt jobb? Vill du vara delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden? Då vill vi att du ska söka till oss! Välkommen med din ansökan!

Uppsala kommun har sedan 2015 en central registratur och vi ingår i avdelningen för kansli. Inom avdelningen ansvarar vi för stöd till hela kommunkoncernen genom att vi samordnar, stöttar och skapar förutsättningar för förvaltningar, kommunala bolag och förtroendevalda. Vi har det strategiska ansvaret att skapa en modern och effektiv informationsförvaltning som främjar ett demokratiskt samhälle med tillgänglig information i Uppsala kommun. Avdelningen är organiserad i fem enheter: enheten för registratur, enheten för nämndsekretariat, enheten för omvärld och ledningsstöd, enheten för juridik samt Stadsarkivet.

Vi erbjuder dig ett lärorikt och mångsidigt arbete på en arbetsplats där vi stöttar varandra i smått och stort, samtidigt som vi drivs av kontinuerlig utveckling och förbättring.

Vår arbetsplats är i Uppsala kommuns stadshus och vi arbetar utifrån aktivitetsbaserat arbetssätt i moderna kontorslokaler i centrala Uppsala.

Den ena tjänsten är ett föräldravikariat med tillträde enligt överenskommelse och stäcker sig t.o.m. 2025-07-14. Den andra tjänsten är en visstidsanställning som påbörjas enligt överenskommelse och sträcker sig t.o.m. 2024-12-31.

Ditt uppdrag

Som registrator har du en viktig stödfunktion. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att stödja och samarbeta med verksamheterna. Samtidigt som du har ett tydligt eget ansvar inom vår diarieföring, ärendehantering, arkivering samt hantering av begäran av allmän handling.

Arbetet som registrator omfattar bland annat diarieföring, ärendehantering, utlämnande av allmänna handlingar, sekretessbedömningar samt hantering av post och funktionsbrevlådor. Det ingår även arkivering med att ordna, förteckna och arkivera diarieförda handlingar och ärenden, samt ge stöd i hur man läser och tolkar informationshanteringsplaner.

Som en naturlig del av arbetet ingår kontakt med medborgare och att även att ge utbildning, råd och stöd till handläggare och chefer.

Din bakgrund

Vi söker dig som har utbildning i arkiv- och informationsvetenskap, registratorsutbildning eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Vi ser att du har erfarenhet av att hantera begäran av allmänna handlingar, arkivsamordning och arbete mot lagar såsom GDPR, arkivlagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Arbetet kräver att du kan kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift. Du behöver ha god kunskap om informationssäkerhet, kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem samt ha mycket goda kunskaper i Microsoft 365. Det är meriterande om du har kunskaper i Public360 och Visual Arkiv.

Du är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du en person som är flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och sätter i gång aktiviteter för att uppnå resultat. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete och trivs med att jobba i team.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta Britt-Marie Hafelt, enhetschef för enheten registratur, 018-726 11 40

Fackliga företrädare:
Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
DIK, Victor Trollsås, 018-727 03 19
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 67 05

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet