Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Kommunvägledare

Diarienr:
KSN-2024-02391
Arbetsplats:
Uppsala kommuns Kontaktcenter
Förvaltning:
Kommunledningskontoret
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Välkommen till Uppsala kommuns Kontaktcenter, vi söker nya kollegor till vårt härliga team!

Är du lösningsorienterad, har ett genuint intresse för att hjälpa människor och en passion för att ge bästa tänkbara service? Ta möjligheten att bli en del av vårt team på Kontaktcenter i Uppsala kommun. Vi söker fyra nya kollegor för tillsvidareanställningar samt två kollegor för vikariat på 1 respektive 1,5 år. 

Ditt uppdrag

Som kommunvägledare i Uppsala kommun är du ansiktet utåt och en viktig länk mellan kommuninvånarna och kommunen. Du arbetar för att leverera bästa tänkbara service såväl externt till invånare, besökare och företagare, som internt till kommunens egna medarbetare.

Till Kontaktcenter vänder sig invånare, besökare och företagare via telefon, digitala kanaler eller besöker oss fysiskt i Stadshuset. Besökare får svar på frågor, vägledning och information inom hela kommunens ansvarsområde. Kontaktcenter verkar för att vara ”en tydlig väg in” och ska utgå från de behov av service, vägledning och information som finns hos dem vi är till för.
Frågeställningarna som du hanterar som kommunvägledare är mycket varierande så flexibilitet, lösningsfokus och nyfikenhet är därför viktiga egenskaper hos dig.

Arbetet innebär ofta ett högt tempo och du behöver därför snabbt kunna identifiera frågeställningar och lösa dem på ett professionellt och effektivt sätt med en bibehållen hög servicenivå.

Du har ett nära samarbete med dina kollegor och övriga verksamheter inom kommunen för att leverera bästa möjliga service och utveckla vår verksamhet framåt.

Din bakgrund

Som kommunvägledare representerar du hela kommunens verksamhetsområde. Vi söker därför dig som är samhällsintresserad och som har fingertoppskänsla för service och bemötande mot såväl invånare som kollegor.

Vi möter dagligen invånare som har olika behov och frågeställningar. Det är därför viktigt att du har god social kompetens, är trygg i att orientera dig i stora informationsflöden och kan bemöta våra invånare på ett lugnt och professionellt sätt oavsett situation.

Du har gymnasieexamen, gärna med vidareutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen i kombination med erfarenhet av arbete i kundtjänst, kontaktcenter eller motsvarande serviceyrke, där telefoni ingått. Majoriteten av de ärenden som kommer till Kontaktcenter inkommer via telefon så god vana av telefoni krävs.

Vi arbetar i flera olika verksamhetssystem, vilket ställer krav på att du har lätt att lära dig nya system. Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, som exempelvis Artvise är meriterande.

Du har en utmärkt förmåga att uttrycka dig tydligt, korrekt och enkelt både i tal och skrift med en vänlig ton och positiv anda.

Kontaktcenter är en viktig del i Uppsala kommuns digitala utvecklingsresa och vi ser gärna att du har ett intresse av och är nyfiken på hur teknik kan förbättra både vår verksamhet och de tjänster vi erbjuder.

Du behöver ha erfarenhet av, vara bekväm och effektiv med att använda digitala verktyg och system i det dagliga arbetet i syfte att kunna stödja verksamhetens processer på ett effektivt sätt.

Arbetet kräver också goda kunskaper i svenska och engelska. Har du ytterligare språkkunskaper, exempelvis finska, arabiska eller spanska, ses det som meriterande.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Ann-Charlotte Berger d’Argy, tf enhetschef Kontaktcenter, 072-584 52 03

Facklig företrädare:
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100 % Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet