Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Aspirant biståndshandläggare vård- och omsorgsförvaltningens myndighet

Diarienr:
OSN-2024-00707
Arbetsplats:
Myndighet OSN
Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Vård- och omsorgsförvaltningens myndighet söker nu studenter på socionomprogrammets femte termin. Du ska vara intresserad av att utvecklas inom biståndshandläggning och myndighetsutövning genom en aspirantanställning på någon av våra enheter.

Omsorgsnämndens myndighet är en avdelning med cirka 100 medarbetare. Myndigheten ansvarar för att ge insatser till personer med funktionsnedsättningar, som behöver stöd i sin vardag. På myndigheten arbetar biståndshandläggare, teamledare, enhetschefer och olika stödfunktioner. Vi på myndigheten har även ett tätt samarbete med Äldrenämndens myndighet som ingår i samma förvaltning.

Myndigheten strävar efter att vara transparent gentemot de brukare vi möter och uppfylla vår serviceskyldighet, samtidigt som vi är rättssäkra och effektiva i vår handläggning. För att komma dit arbetar vi ständigt med utveckling, både personlig och organisatorisk. Arbetar du hos oss får du bidra till denna utveckling på olika sätt.

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset, med goda pendlingsmöjligheter. Här arbetar du i ljusa, fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra.

Ditt uppdrag

Som aspirant kommer du stegvis att introduceras i biståndshandläggarens olika arbetsuppgifter. Aspirantanställningen syftar till att förbereda dig på de utmaningar som du kommer att möta som färdig socionom och ge dig möjlighet att utvecklas inom myndighetsutövning. Under aspirantperioden får du en utsedd handledare som vägleder dig i arbetet på enheten. Du förväntas att självständigt planera för och genomföra de arbetsuppgifter som tilldelas dig av handledaren. Du får även delta i regelbundna avstämningar med övriga aspiranter och samordnare.

Syftet med aspirantperioden är att du fortsätter ditt lärande och din utveckling som du har påbörjat som student på myndigheten. Fokus är din inlärningsprocess och fördjupad utveckling i yrkesrollen.

Som aspirant blir du timanställd inom Vård- och omsorgsförvaltningens myndighet och omfattningen motsvarar cirka 20 % av en heltidsanställning. Du kommer att påbörja anställning i början av 2025. Arbetstiderna anpassas efter dina studier.

Anställningen gäller följande tidsintervall:

  • 10 februari – 8 juni
  • 1 september – 18 januari.

 

Din bakgrund

För att kunna bli anställd som aspirant behöver du ha följande:

  • godkända kurser på socionomprogrammet enligt kursplan
  • godkänd genomförd VFU på vård- och omsorgsförvaltningens myndighet
  • goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket.

Vi söker dig som har ett intresse av att arbeta och utveckla ditt kunnande inom myndighetsutövning och biståndshandläggning för att eventuellt i ett senare skede kunna påbörja en anställning. För att kunna kombinera arbete och studier behöver du ha en god förmåga att planera och strukturera din tid och dina åtaganden under anställningen.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Sandra Tingvall, enhetschef, 018-727 56 27.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2026-01-18 (med uppehåll under sommaren) Omfattning: 20% Tillträde: 2025-02-10 Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet