Nu söker vi dig som vill vara med och leda daglig verksamhet framåt och precis som vi ser chefsuppdraget som det viktigaste och roligaste jobbet. Känner du igen dig och vill du arbeta i en verksamhet som gör verklig skillnad? Välkommen med din ansökan!
Avdelning arbete och bostad befinner sig i en positiv utvecklingsfas för att ytterligare ta ett kliv i vårt arbete mot en högkvalitativ verksamhet för att personer med psykisk ohälsa och funktionshinder får det stöd de behöver. Avdelningen följer det lilla barnet till sysselsättning i vuxen ålder. Vi ser avdelningen som en helhet och verkar för det gemensamma bästa även om respektive verksamhet har tydliga uppdrag och ansvar.
Vår avdelning arbete och bostad ligger under vård- och omsorgsförvaltningens ansvar och målet med förvaltningens arbete är att personer med funktionsvariationer och psykisk ohälsa får det stöd de behöver för att leva ett så självständigt liv som möjligt.
Vi letar efter dig som vill leda verksamhet i förändring men även ansvara för en god arbetsmiljö, samverkan och utveckla morgondagens stöd till vår målgrupp. Arbetet passar dig som är nyfiken, lyhörd och tycker det är roligt att arbeta för att ge kvalitet till vår härliga målgrupp.
Som verksamhetschef är en av dina främsta uppgifter att genom ett operativt ledarskap ge dina medarbetare förutsättningar att lyckas. Du har det yttersta ansvaret för brukare, medarbetare och ekonomi på dina enheter och som verksamhetschef är du synlig i verksamheterna för både medarbetare, brukare och deras anhöriga eller företrädare. Du utformar verksamheterna tillsammans med ditt team bestående av totalt cirka 25 medarbetare. Din roll är att se till att våra verksamheter drivs framåt med fokus på kvalitet för brukare och medarbetare. Till din hjälp finns administrativt stöd, controller och HR men framför allt kompetenta medarbetare och kollegor.
Arbetet som verksamhetschef är spännande, varierande samt innebär stor frihet under ansvar. Som verksamhetschef planerar du dina dagar själv utifrån verksamheternas behov. Du arbetar nära dina chefskollegor och ingår i ett mindre team där man samarbetar och stöttar varandra i olika frågor. Utöver arbetet med verksamheterna, är du också delaktig i avdelningens utveckling vad det gäller kompetens, digitalisering och arbetsmetoder. Du rapporterar till områdeschef och sitter med i daglig verksamhets ledningsgrupp.
Hos oss finns stora möjligheter för enskilt lärande och egen utveckling. Att arbeta hos oss ger dig både stolthet och utmaningar.
Vi söker dig som har relevant examen på högskolenivå exempelvis beteendevetenskaplig- eller pedagogiskexamen och som har minst 2 års erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom område som regleras av LSS samt om du arbetet som chef eller om du har annan ledarerfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är även en fördel om du har haft ansvarat för det systematiska arbetsmiljöarbetet, budget, prognos och uppföljning och att du ser den självklara kopplingen mellan dessa frågor och den egna verksamhetens utveckling och mål.
Du är en van användare av Officepaketet och har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort är en förutsättning för tjänsten.
Du är en person som trivs med ansvar och som har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du sporras av resultat och har ett eget driv för att komma framåt i arbetet. Det är lätt för dig att anpassa dig till ändrade förutsättningar och du brukar som regel se förändringar som möjligheter. Du är väl medveten om människors olika förmåga att ta till sig budskap och är därför skicklig på att anpassa dig till både individ, situation och sammanhang
Har du frågor om tjänsten, kontakta:
Områdeschef Markus Wallin 018-727 21 53
Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta:
HR-specialist Jessica Ededal 018-727 12 92
Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Kommunal 010-442 82 04
Vårdförbundet Kristian Hjertén, 018-677 047
Vision Karin Lundborg, 018-727 51 52
Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.
Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Sök jobbet