Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Verksamhetsutvecklare till kvalitetsenheten

Diarienr:
ALN-2024-00873
Arbetsplats:
Kvalitetsenheten
Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Är du intresserad av att arbeta med kvalitet, rättssäkerhet och ständiga förbättringar? Vi söker dig som trivs i en roll där du ger handfast stöd till kärnverksamheten och även bidrar till förvaltningens strategiska utveckling.

Vi är en enhet som drivs av att skapa de bästa förutsättningarna för förvaltningens chefer och medarbetare genom att vara prestigelösa och stödjande. Vi som ingår i arbetsgruppen tillvaratar varandras erfarenheter och kompetenser och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vi drivs av ständiga förbättringar med fokus på Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete (SOSFS 2019:9) samt har mod att tänka nytt i arbete som verksamhetsutvecklare inom vård- och omsorgsförvaltningen

Ditt uppdrag

Kvalitetsarbetet är högt prioriterat inom vård- och omsorgsförvaltningen. Som verksamhetsutvecklare har du stort utrymme för kreativitet och egna initiativ utifrån kvalitetsenhetens uppdrag, det egna ansvarsområdet och verksamhetens behov. Arbetet innebär stor självständighet, där du tar ansvar för att leda, planera, genomföra och följa upp uppgifter och projekt inom ditt ansvarsområde.

Du kommer att ha särskilt fokus på rättssäkerhet och ständiga förbättringar. Enhetens uppdrag är att bland annat att utveckla strukturer för och arbeta löpande med:

  • Avvikelsehantering
  • Synpunktshantering
  • Internrevision
  • Internt utredningsarbete
  • Ta fram, revidera och bistå i implementering av styrdokument
  • Information, utbildning, råd och stöd kring aktuell lagstiftning och ledningssystemet
  • Driva och stödja förändringsarbete för verksamhetsutveckling
  • Omvärldsbevakning och till exempel revidering av styrdokument utifrån förändringar i lagar och föreskrifter.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerat utrednings- och utvecklingsarbete och systematiskt kvalitetsarbete, gärna från offentlig förvaltning. Du har högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetet utifrån uppdrag, arbetsuppgifter och målgrupp. Har du utbildning inom kvalitets- och verksamhetsutveckling eller projektledning ses det som meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete som chef eller ledare, gärna inom offentlig förvaltning. Arbetet kräver att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, har goda datorkunskaper och behärskar Microsoft 365. Det är även meriterande om du har kunskap om SOSFS 2011.

Som person har du lätt för att samarbeta och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare har du förmåga till helhetssyn och kan se frågor i ett större perspektiv där du också är flexibel utifrån situationen. Dessutom tar du initiativ till aktiviteter som bidrar till resultat och utveckling. 

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Carolina Castillo, enhetschef, 018-727 56 21.

Fackliga företrädare: 
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52. 

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2025-12-31 Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet