Har du akademisk examen inom data- och systemvetenskap, processledning eller liknande? Ser du det som en spännande utmaning att förvalta befintliga digitala lösningar och göra implementeringsarbetet ännu bättre? Då kan du vara den vi letar efter!
Arbetsmarknadsförvaltningens målsättning är att vara i framkant inom digitalisering. Verksamhetsnära stöd, Socialtjänst – ekonomiskt bistånd söker därför nu en Processamordnare som vill vara en nyckelperson för att ta avdelningen närmare detta mål. Ser du det som en spännande utmaning att förvalta befintliga digitala lösningar och göra vårt implementeringsarbete ännu bättre så är du den vi letar efter!
Inom socialtjänst - ekonomiskt bistånd utreds och handläggs den sökandes behov av rätten till ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser. Verksamhetsnära stöd är en stödfunktion till avdelning socialtjänst - ekonomiskt bistånd och vi arbetar med avdelningsövergripande frågor, samordning och systematisk verksamhetsuppföljning. Webbredaktörer jobbar på enheten och ansvar för intern webbplats och de dokument och nyheter som publiceras på våra sidor.
Enheter arbetar med:
Det finns möjlighet att arbeta på distans enligt verksamhetens riktlinjer.
Som processamordnare inom verksamhetsnära stöd arbetar du uppdragsbaserat utifrån verksamhetens behov. Huvudfokus i uppdraget ligger på förvaltning av befintliga processer samt implementering av nyutvecklade processer inom robotar/automatisering och andra digitaliseringsprocesser. Det innebär löpande kontakt med IT och robotverkstaden, samt testning av processer i verksamhetssystemet. Det är därför meriterande att ha kunskap om Lifecare som är vårt verksamhetssystem. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning för att förstå helheten och vilka processer som kan avhjälpas genom automation för våra socialsekreterare. Du kommer även jobba med uppföljning av verksamhetens resultat.
I rollen som processamordnare är det viktigt att ha ett helhetsperspektiv kring de uppdrag som utförs. Detta innebär att förhålla sig till verksamhetens kärnuppdrag kopplat till lagstiftning, kommungemensamma riktlinjer och mål samt avdelningens interna arbetssätt och prioriteringsordning. I detta är det viktigt att vara lyhörd och ha god samarbetsförmåga.
Uppdragen kan löpa över tid och innehålla månatliga uppdateringar/rapporteringar men kan också vara uppdrag som kommer med kort framförhållning och med förväntad snabb leverans. Du behöver därför gilla att ställa om, prioritera bland dina uppgifter och samtidigt hålla uppsatta tidsgränser för inlämnande av uppgifter.
Processledare jobbar i nära samarbete med enhetens chef. Du ansvarar för att effektivt prioritera och kommunicera viktig information till din enhetschef. Du har en förmåga att balansera mellan att lyfta relevanta frågor och självständigt lösa mindre problem, vilket bidrar till smidiga och välgrundade beslutsprocesser.
Vi söker dig som har akademisk examen inom data- och systemvetenskap, processledning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av att sammanställa och skriva underlag och rapporter. Du behöver även ha erfarenhet av planering, insamling, bearbetning och framställning av statistik. Arbetet kräver att du har kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita/Lifecare och analysverktyget Power BI. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Som person tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Maria Nordin, enhetschef, 018-727 55 66.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Sök jobbet