Är du arbetsterapeut, som vill arbeta med patientcentrerad vård där aktivitet och samverkan är i fokus? Då har du kommit rätt!
SÄBO (särskilt boende för äldre) inom avdelningen Hälso- och sjukvård är uppdelad i fyra geografiska områden med fem till sex boenden inom respektive område. Som arbetsterapeut fördelar du vanligtvis din arbetstid mellan två boenden inom samma område med inriktning mot demens, omvårdnad respektive socialpsykiatri
Som arbetsterapeut hos oss får du möjlighet att göra skillnad genom att, med brukaren i centrum, bidra med din kompetens, kunnande och engagemang. Din roll kommer innebära arbete med varierande arbetsuppgifter inom ditt område såsom:
Du kommer att arbeta i team med sjuksköterskor, fysioterapeut, undersköterskor och verksamhetschefer. Vår ambition är att du tillsammans med oss utvecklar verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor.
Utöver en trygg anställning och konkurrensmässig grundlön erbjuder vi:
Vi välkomnar både dig som är erfaren och dig som är nyexaminerad legitimerad arbetsterapeut. Erfarenhet av arbete med äldre personer och åldrandets sjukdomar är en merit. Du måste kunna tala, läsa och skriva obehindrat på svenska och ha god datorvana.
Är du en person som är bra på att samarbeta och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap? Har du lätt för att få en överblick och se frågor i ett större perspektiv? Då kommer du att trivas hos oss!
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta rekryterande verksamhetschefer: Anna Nyström, 018-265 59 03 eller Anna Brokopp Rotmil, 018-727 13 01. Ansök nu! vi intervjuar löpande! Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta HR-specialist Britt Pedersen, 018-727 67 12.
Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.
Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.
Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Sök jobbet