Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Systemförvaltare till enheten för socialtjänst-, vård- och omsorgssystem

Diarienr:
KSN-2025-00516
Arbetsplats:
Enheten för socialtjänst-, vård- och omsorgssystem
Förvaltning:
Kommunledningskontoret
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Är du intresserad av att göra en samhällsviktig insats där du bidrar till Uppsala kommuns strävan att bli Europas bästa digitala stad? Vill du tillsammans med dina framtida kollegor stötta Uppsala kommuns förvaltningar i att åstadkomma förbättringar genom ökad digitalisering? Då kan det här vara uppdraget för dig!

Enheten för socialtjänst- samt vård- och omsorgssystem har till huvuduppdrag att förvalta och driva utvecklingen och stödja arbetsmarknads-, social-, vård- och omsorgs- samt överförmyndarförvaltningen inom området digitalisering och digital transformationen, såväl strategiskt som operativt.

Ditt uppdrag

I uppdraget som systemförvaltare ingår att:

  • samarbeta med och stötta våra förvaltningar utifrån deras behov
  • samarbeta med och följa upp våra leverantörer
  • övervaka, felsöka och supportera befintliga lösningar och integrationer
  • utreda behov och ansvara för införandet av nya integrationer
  • testa och kontrollera systemet vid uppdateringar
  • leda förändringsarbete samt testa och driftsätta nya moduler och funktioner i systemen
  • inom ramen för ditt ansvarsområde kommer du att både delta men även i vissa fall leda projekt
  • ta fram beslutsunderlag inför beslut om förändringar i systemen
  • delta i it-upphandlingar genom att ta fram IT-krav, testa och följa upp leveranser
  • upprätta och underhålla systemdokumentation samt systembeskrivningar
  • hantera it-relaterade ärenden gällande systemen
  • utföra tekniska anpassningar av systemen
  • samarbeta med andra systemförvaltargrupper och specialister inom IT-staben exempelvis inom it-säkerhet
  • kontinuerligt driva förbättringsarbete både inom vår egen enhet och gentemot våra förvaltningar

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har utbildning inom IT på högskolenivå eller via YH-utbildning. Har du utbildning inom förvaltningsmodellen PM3, IT-säkerhet, integrationer, kravställning, test och testledning och/eller projektledning ses det som meriterande, speciellt om du även har praktisk erfarenhet av ett eller flera av dessa områden. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av systemförvaltning av komplexa IT-system. Vi ser gärna att din erfarenhet av systemförvaltning av komplexa IT-system är inom socialtjänst-, vård- och omsorgssystem. Det är meriterande om du även har erfarenhet av automatisering/RPA och av upphandling samt införande av IT-system.

Som person är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter både för dig själv och med kollegor för att uppnå resultat. Vi ser även att du är kommunikativ och har lätt för att lyssna samt kan anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på mottagaren. Dessutom har är du  bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Kerstin Stålnäbb, gruppchef, 018-727 67 77

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: snarast Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Hantering av personuppgifter

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

För dig med skyddad identitet

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

 

Sök jobbet