Är du på jakt efter ett jobb i en engagerad och driven grupp som hanterar akuta biståndsbedömningar men även mera långsiktiga bistånd? Vill du ha möjlighet att verkligen göra skillnad med ett stort mått av eget ansvar? Då kan det här vara jobbet för dig!
Boendeenheten är den enhet inom socialförvaltningen som ansvarar för myndighetsutövningen beträffande beslut om bistånd enligt Socialtjänstlagen till boende med bostadssocialt kontrakt och till tillfälligt boende. Aktuell tjänst är i mottagningsenheten som handlägger samtliga nyinkomna ärenden.
I den här rekryteringen söker vi en tillsvidareanställning och en tidsbegränsad anställning i ett år med möjlighet till förlängning.
I uppdraget ingår att bemanna en jourverksamhet och en telefonmottagning liksom att utreda och fatta beslut om bistånd med tillfälligt akut boende och bostadssociala kontrakt.
I arbetet ingår att:
Verksamheten är bemannad kontorstid och möjlighet till visst distansarbete erbjuds.
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är en fördel om du har utbildning inom lågaffektivt bemötande och i motiverande samtal (MI) eller motsvarande utbildning i samtalsmetodik. Arbetet kräver att du har god digital vana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Kunskap inom Lifecare eller andra dokumentationssystem är meriterande.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Som person är du serviceinriktad och lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Vidare är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Dessutom är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Angela Boethius, enhetschef, 018-727 79 43.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun
Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Sök jobbet