Uppföljande granskning av kommunkoncernens underhåll av fastigheter och VA

KPMG har av Uppsala kommuns lekmannarevisorer fått i uppdrag att följa upp granskningen av underhåll av bolagskoncernens fastigheter.

Syftet med granskningen har varit att studera och bedöma de åtgärder som vidtagits med anledning av revisionens rekommendationer i granskningsrapport: Granskning av underhåll av bolagskoncernens fastigheter (2020).

Vår samlade bedömning utifrån granskningens syfte är att ett av fyra granskade bolag delvis har åtgärdat de rekommendationer som revisionen lämnade Tre av fyra granskade bolag har åtgärdat sina respektive rekommendationer.