Resultat av dialog

Utställning av fördjupad översiktsplan för de sydöstra stadsdelarna

Dialogen är avslutad.

Här nedan kan du ta del av resultatet.

Resultat i korthet

Förslaget till fördjupad översiktsplan för de sydöstra stadsdelarna ställdes ut under perioden 25 januari–6 april 2021, och har efter det reviderats utifrån de yttranden som kom in. Du kan nu ta del av förslaget till fördjupad översiktsplan och kommunens svar till yttrandena.

I februari 2022 antog kommunfullmäktige den slutgiltiga versionen.
Kommunfullmäktiges sammanträde 28 februari 2022

Ta del av utställningsutlåtande och förslag till antagandehandling

Dialogen innan den avslutades

Dialogen pågick mellan

till

Förslaget till fördjupad översiktsplan för de sydöstra stadsdelarna omfattar Bergsbrunna, Sävja, Vilan och Nåntuna med omgivningar. Förslaget var ute på samråd under våren 2020. Efter samrådet arbetades förslaget om och ställdes ut under perioden 25 januari–6 april 2021. Under perioden kunde du lämna synpunkter på utställningsförslaget. Planen ska vara vägledande i kommande utveckling av området som ska få 21 500 nya bostäder och 10 000–15 000 nya arbetsplatser fram till år 2050. Den fördjupade översiktsplanen är det första steget i en omfattande planerings- och utbyggnadsprocess för att utveckla en attraktiv och hållbar stadsmiljö i de sydöstra stadsdelarna.

Beskrivning

Ta del av alla utställningshandlingar på www.uppsala.se/sydostra .

Det finns även en kortversion av utställningsförslaget.

Möten under utställningstiden

Uppsala kommun bjuder in till några digitala mötestillfällen under utställningstiden. Under mötena informerar vi om de ändringar vi gjort i förslaget utifrån synpunkter vi fick in under samrådstiden i mars–april 2020. Se datum och tid för mötena på länken nedan. Varmt välkommen!

Information om möten under utställningstiden på uppsala.se/sydostra